Planteray
Společnost Maison Ferrand začátkem ledna oznámila, že od letošního roku mění značka rumu Plantation svůj název na Planteray. Co vše tomuto rozhodnutí předcházelo a proč z tisíce různých variant vzešla vítězně právě tato?
Změnu názvu plánoval Alexandre Gabriel, majitel Maison Ferrand, již od roku 2020. Tehdy svůj záměr oznámil poprvé. Nešlo tedy o náhlé rozhodnutí, naopak šlo o dlouhodobý proces, kterým společnost reagovala na celou řadu vnějších faktorů. Například s tím, jak značka rostla a vyvíjela se, nedokázal již původní název reflektovat ambice a pestrost portfolia značky. Rumy Planteray (Plantation) se prodávají ve více než 100 zemích a spotřebitelé některých trhů pak původní název vnímali jako archaický a neodpovídající moderním trendům. Právě modernizace značky a její pozitivní vnímání napříč celosvětovým trhem (jak dokazuje i nedávno vyhlášený žebříček nejvíce trendy značek, kde Plateray obsadil v rumové kategorii první místo) byly hlavními příčinami pro nové pojmenování.
V průběhu tří let, během kterých tým Maison Ferrand na novém jméně pracoval, vzniklo více než 1000 různých variant. Šlo přitom o náročný proces, jelikož bylo třeba najít název, který bude plně odrážet filozofii značky, a současně bude možné pro něj zaregistrovat ochrannou známku na všech trzích. I proto k přejmenování dochází teprve nyní.